Bylo

Žákyně z Jeníkova na ústředním kole soutěže Bible a my

V pátek 22. 3. bylo uspořádáno celostátní kolo soutěže Bible a my v Brně, kam se přes školní i okresní kolo probojovala jedna žákyně z Jeníkova a další tři žákyně ze ZŠ v Teplicích. Mimo soutěž jsme poznávaly Brno, město studentů, vyšplhaly na hrad Špilberk, navštívily hvězdárnu a ochutnaly místní jídla.

Do Brna, kde se soutěž konala, jsme všechny odjely už o den dříve, tedy ve čtvrtek. Cestou si holky opakovaly učivo ze své soutěžní kategorie. V Praze jsme měly chviličku čas, tak jsme se zastavily u piana, které stálo uprostřed nádražní haly. Dívky hrály na klavír a za chvíli se kolem vytvořil velký hlouček (tedy hluk) posluchačů. Odpoledne jsme dorazily do Brna, ubytovaly se na faře v Řečkovicích a šalinou se dostaly do centra Brna, kde jsme si daly pozdní oběd a pak prošly hlavní ulicí přes náměstí Svobody, Zelný trh až na Petrov, odkud jsme sestoupily do zahrad a pak k nádraží. Vyzvedly jsme tam další katechetku a dojely zpět na základnu do Řečkovic. Večer se ještě opakovalo učivo na soutěž. Holky četly Bibli a snažily se podchytit ještě další informace, které jim mohly dříve uniknout. Nechtěly nic nechat náhodě.
Druhý den se hned po snídani vyrazilo na místo, kde se soutěž konala. Na biskupském gymnáziu se všichni soutěžící zaregistrovali. Každá kategorie si vyslechla pár informací a následoval první test, kroužkování odpovědí. Důležitou roli zde hrál i čas. Několik nejlepších žáků postoupilo do druhého kola, které bylo veřejné. Soutěžící před ,,publikem“ (ostatní soutěžící a doprovod) odpovídali na položené otázky. Zástupkyně našeho teplického okresu se do druhého kola neprobojovaly, ale samy se přiznaly, že neúčasti ve veřejném kole ani moc nelitují. Po soutěži následovala mše svatá a po ní posezení nad pohárem. Poté jsme si daly opět pozdní oběd, opět prošly centrum Brna, vyšplhaly na hrad Špilberk a tam chvíli pobyly. Poté následovalo zase jídlo a návštěva brněnské hvězdárny.
V sobotu ráno bylo potřeba vstávat brzo, protože jsme opouštěly Brno a vlakem mířily domů.
I když naše zástupkyně okresu Teplice nezískaly v soutěži přední příčky, velmi jim GRATULUJEME, protože dostat se až do celostátního kola nebylo vůbec jednoduché a už vůbec nebylo jednoduché uspět v takové konkurenci. Víme, že dívky se na soutěž připravily, jak nejlépe mohly.

Sdílet

| Autor: Eliška Blažková | Vydáno dne 04. 04. 2019 | 1304 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
Externí odkazy na nová on-line videa a audia (mp3):

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Hosting zajištuje apoštolát A.M.I.M.S., na jehož činnosti se podílí FATYM a Misionáři obláti P. Marie Neposkvrněné (OMI). Provozuje též TV-MIS.cz (on-line křesťanská internetová televize s programem na vyžádání - on-demand - zdarma) a připravuje i TV-MIS.com v ukrajinštině, ruštine a běloruštině.

Obsah tohoto webu je volně šiřitelný, není-li někde stanoveno jinak.